Menu

Najlepszy sos czosnkowy - idealny do dań z grilla i nie tylko.


Hej!

Sos czosnkowy zazwyczaj kojarzył mi się z czosnkiem, majonezem, śmietaną kwaśna lub jogurtem naturalnym, solą i pieprzem.
Moje pierwsze sosy czosnkowe składały się właśnie z takich składników.
Czasami zdarzyło się, że zamiast śmietany dodawałam jogurt naturalny i to była jedyna zmiana w przepisach.
Natomiast ten sos czosnkowy miałam okazję jeść u rodziców Eliasza.
Na początku wydawał mi się zbyt ostry, nigdy nie byłam przyzwyczajona do tak ostrego sosu czosnkowego, ale za każdym razem smakował mi coraz bardziej, więc nie zastanawiając się długo poprosiłam o przepis Panią Lucynę.
Sos jest dość ostry i bardzo wyrazisty w smaku. Jest naprawdę bardzo dobry.
Jeśli ktoś z Was nie lubi ostrego smaku, może po prostu dodać mniej czosnku.
Sos najlepiej zrobić dzień przed podaniem.
Jest idealny do dań z grilla i nie tylko.


POTRZEBNE SKŁADNIKI : 

- 1 główka czosnku
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka octu jabłkowego
- pół szklanki oleju z pestek winogron
- 1 duży jogurt naturalny 

  • Czosnek obrać, przecisnąć przez praskę i ugniatać firlejką.
  • Cały czas mieszając dodawać po kolei : sól, cukier, ocet jabłkowy, olej ( małymi ilościami, nie wlewać od razu całości ), na koniec dodajemy jogurt naturalny. 
  • Mieszamy do połączenia się składników.

SMACZNEGO !!!












Po inne przepisy zapraszamy tutaj. 
Faceboook tu. 
Instagram tutaj.

1 komentarz

  1. najlepszy sos czosnkowy jaki w życiu jadłam. Polecam każdemu zrobić !!! 😀

    OdpowiedzUsuń