Menu

Babka czekoladowo - cytrynowa z polewą bez użycia miksera.

Hej Wszystkim! 

My dzisiaj zajadamy się tą pyszną babką. 

Jak to u nas bywa zawsze musi być coś czekoladowego.
Babka wyszła mi naprawdę pyszna, ciekawe jak będzie z sernikiem na jogurtach greckich, którego jeszcze nie rozkroiłam. 
Mam nadzieję, że wyjdzie tak samo pyszny jak ta oto babka :) 


POTRZEBNE SKŁADNIKI : ( szklanka 250 ml )

- 2 szklanki mąki
- 3 jajka
- 3/4 szklanki cukru
- pół kostki masła
- 1 szklanka mleka
- 1 łyżeczka sody
- sok z jednej cytryny ( sparzyć i  przed wyciśnięciem soku z cytryny ścieramy na tarce jej skórkę )
- 4 łyżki ciemnego kakao
- masło i bułka tarta do obsypania formy

  • Masło, cukier i mleko podgrzać w małym rondelku do rozpuszczenia i poczekać aż ostygnie.
  • Mąkę, sodę oczyszczoną i kakao wymieszać w jednym naczyniu.
  • Jajka roztrzepać wraz z sokiem z cytryny.  
  • Do sypkich produktów ( mąka, soda i kakao ) wlać ostudzone masło z mlekiem i cukrem i jajka z sokiem z cytryny.
  • Wszystkie składniki połączyć drewnianą łyżką, aż do uzyskania gładkiej, jednolitej masy. 
  • Masę przelać do formy posmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą. 
  • Babkę piec przez 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 
  • Czekamy, aż babka ostygnie. 

DODATKOWE SKŁADNIKI : polewa i skórka z cytryny 

- 200 gram gorzkiej lub mlecznej czekolady
- 2 łyżki masła
- skóra z cytryny

  • Czekoladę wraz z masłem rozpuszczamy nad parą wodną. 
  • Polewamy wystudzona babkę i posypujemy startą wcześniej skórką z cytryny. 

SMACZNEGO !!!












Inne przepisy tu. Facebook tutaj. Instagram tu.

1 komentarz

  1. Rany, ta babka tak wygląda że sięgam w monitor i drapię laptopa z nadzieją, że uda mi się porwać kawałek! Aż tutaj czuję zapach!

    OdpowiedzUsuń