Menu

Marcello - czekoladowe ciasto z batonikami Pawełek.

Hej Kochani !

Niedawno pisałam Wam na Facebooku tutaj, że miałam okazje zanieść do pracy ciasto.
A nawet dwa ;)
W pracy jest nas około 15 osób, więc jedna blacha to byłoby zapewne za mało.
Marcello jadłam już wielokrotnie <3
Często kiedy jechaliśmy do rodziców Eliasza, piekła je jego mama i od kiedy pierwszy raz spróbowałam zawsze mi smakowało.
Nie tak, jak to było z raffaello :):):)  ale o tym napiszę Wam kiedy indziej :)
Nie zastanawiając się długo, poprosiłam Panią Lucynę, żeby upiekła mi to ciasto.
Sama wcześniej nigdy go nie piekłam, więc wolałam nie ryzykować :)
Wiecie jak to jest z ciastami raz wyjdzie, a drugi raz nie wyjdzie :)
A jeżeli ja nie piekłam go jeszcze ani razu, nie wiadomo jakby to było, więc wolałam mieć pewność, że jednak będę miała co zanieść do pracy :D


POTRZEBNE SKŁADNIKI - CIASTO : ( blacha 25cm x 40 cm ) 

- 6 jajek
- 1 szklanka mąki tortowej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki kakao
- 1 szklanka cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • Wszystkie sypkie produkty wymieszać w jednym naczyniu.
  • Białka ubić z cukrem, tak aby powstała dość sztywna piana, następnie dodać żółtka i ubijać przez 2-3 minuty. 
  • Ubite jajka z cukrem połączyć z produktami sypkimi drewnianą łyżką. 
  • Przygotowane ciasto wylać na blachę wyścieloną papierem do pieczenia.
  • Ciasto piec w 180 stopniach przez 35-40 ( do suchej wykałaczki). 
  • Ostygnięty biszkopt przekrajemy wzdłuż, aby powstały dwa równe placki. 

POTRZEBNE SKŁADNIKI - KREM : 

- 4 żółtka
- 3 batoniki "Pawełek" o smaku toffi 
- 1 gorzka czekolada
- 3/4 szklanki mleka
- 1 szklanka cukru 
- 1 kostka masła

  • Wszystkie składniki poza masłem wrzucamy do rondelka i czekamy aż się rozpuszczą. W międzyczasie od czasu do czasu mieszamy. Czekamy, aż połączone składniki wystygną.
  • Do przygotowanej ostudzonej masy wrzucamy kostkę masła i miksujemy, aż do połączenia się składników. 

DODATKOWE SKŁADNIKI : 

- 4 łyżki kawy mielonej
- 300 ml wrzątku 
- 1 tabliczka czekolady 
- do dekoracji : wiórki kokosowe,  kolorowe cukierki lub tabliczka czekolady

  • Kawę parzymy w 300 ml wody, odsączamy z fusów i nasączamy dwie połówki wcześniej przygotowanego biszkoptu.
  • Jeden blat biszkoptu smarujemy całą masą i przykrywamy drugim blatem biszkoptu. 
  • Tabliczkę czekolady roztapiamy w rondelku, czekamy aż przestygnie i polewamy na wierzch ciasta. 
  • Na wierzchu dekorujemy wiórkami kokosowymi, kolorowymi cukierkami lub trzemy tabliczkę czekolady.
  • Przygotowane ciasto przed podaniem chłodzimy 2-3 godziny w lodówce. 

SMACZNEGO !!! 






Zapraszamy również po inne przepisy tutaj
Możecie również obserwować nas na Instagramie tu.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz