Menu

Zupa krem warzywny z grzankami numer 1 ( brokuł, ziemniaki, por, marchew, seler )

Cześć Wszystkim !

Od zawsze moimi ulubionymi zupami były: pomidorowa z kluseczkami babuni i ogórkowa, ale kiedy pierwszy raz zrobiłam zupę krem z pora mogłabym spokojnie dopisać ją do listy moich ulubionych zup. I tak było z każdą zupą krem jaką robiłam i jadłam. Dzisiaj podam Wam przepis na zupę krem warzywną z grzankami, którą ugotowała moja mama :) Jest naprawdę pyszna.


Potrzebne składniki :

- 2 litry wody
- 5 dużych marchewek
- 2 selery
- 2 pory
- 4 ziemniaki
- 1 duży brokuł
- 200 ml śmietany kremówki
- świeżo zmielona sól
- świeżo zmielony pieprz
- łyżka śmietany kwaśnej do podania na talerzu
- kilka kromek chleba do przygotowania grzanek

  • Wszystkie wymienione wyżej warzywa ( poza brokułem ) dokładnie myjemy, obieramy i wrzucamy do garnka z wodą. Gotujemy około 40 minut.
  • Po tym czasie wrzucamy brokuła i gotujemy jeszcze przez około10 minut. 
  • Ugotowane warzywa blendujemy na gładka masę, dodajemy śmietanę kremówkę, doprawiamy solą i pieprzem i dokładnie ze sobą łączymy. 
  • Kromki chleba kroimy w kostkę i na suchej patelni suszymy, aż stwardnieją. 
  • Gotowy krem podajemy z łyżką kwaśnej śmietany i grzankami. Grzanek nie wrzucamy wszystkich do gorącego lub mocniej ciepłego kremu, bo szybko się rozmokną i wyjdzie jedna ciapa :) 


SMACZNEGO !!!







Brak komentarzy

Prześlij komentarz